http://www.mazlo.org - Osobní stránky Jiřího Zamazala  

Co mi vadí na některých blogerech a jejich blogování

Poznámka: V celém článku používám jen slovo bloger, blogger mi připadá až moc cool. Celý článek se samozřejmě vztahuje i na něžné pohlaví, na naše bloggerky ;-)

1) Články s dlouhými úvody

Nemám rád články s dlouhými úvody, kde bloger píše rozsáhlé dodatky a poznámky k celém článku. Většina těchto úvodu je strašná nuda, kde se bloger akorát stěžuje na „tu strašnou školou”. A nebo úvody typu: Hned na úvod bych chtěl říci, že jsem kdeska slyšel, že zítra bude cyklistický závod, a tak Vám zde chci zdělit zážitky ze závodu, na kterém jsem byl předminulý rok.. Největší tragédie je, když je úvod delší jak samotný „článek”. Takže místo krásného počtení zabiju 3 minuty před monitorem.

Samozřejmě někdy jsou delší úvody nutné, například u technicky založených článku, kde je dobré shrnout základní informace o problému.

2) Pomóóc, nestíhám psát!

Mnoho blogerů (včetně mě) nestíhá psát. Hodně blogerů si také dává pauzu, aby si oddechli. Je to zcela pochopitelné a řekl bych, že i normální. Ale vadí mi, když po měsíční neaktivitě napíše bloger článek o tom, že nestíhá. Článek je o ničem, jen napíše, že nestíhá, že má školu a že se moc omlouvá. A fotky z dovolené, na které byl minulý měsíc, zveřejní až za pár týdnů. Tyto „užitečné” články mě naprosto iritují, někdy mám chuť do komentářů napsat něco nepěkného.

Nevím, třeba si dotyční blogeři myslí, že nedočkaví čtenáři prokoušou své klávesnice, když na jejich blozích neuvidí nové články. A tak raději napíší zaplácávající článek, prakticky o ničem.

Nejen, že tyto naprosto debilní články prudí mojí RSS čtečku, ale už se začínají pomalu prorvávat do RSSAd. No co, hlavně že dotyčný bloger žije! (Sorry Adame, přiložil jsi poslední brigetu do mého krbu :-))

3) Spojení bodu 1 a 2: Omlouvající se úvody

Někteří blogeři píšou nepravidelně, ale jejich články jsou kvalitní. Bohužel si svůj článek kazí úvodem, kde se omlouvají za nepravidelnost článku. Ale ruku na srdce, zajímá mě to? Mě čtenáře, který si šel přečíst něco odborného?

4) Bloger kulometník (z povolání)

Další skupinka bloggerů bere své řemeslo až moc vážně, možná to vidí jako své budoucí povolání. Kdo ví, třeba ano. :-) Někdy mi ale připadá, že píší jen proto, aby si zvýšili počet článků - zpětných odkazů - návštěvníků - čtenářů - prokliknutí reklamy. A když není o čem psát, píšou o velbloudech, co vyrostli z komárů. Takže až začnete psát článek o právě prožité hodiny češtiny, rozmyslete si, jestli to bude zajímat i čtenáře. Né každého totiž musí zajímat, že vaše profesorka je hloupá a přísná. (Jen jestli to není naopak ;-))

5) Když všichni píší o tomtéž

Někdy se stává, že pár blogerů napíše ve stejný den skoro totožný článek. U vydání nové verze populárního SW či velké HW bomby je to zcela pochopitelné. Ale aby několik blogerů napsalo o jedné akci, to už je fakticky moc. Že nevíte, o čem mluvím?

Při čtení prvního článku o PWP jsem se pousmál. Řekl jsem si: „To musela být dobrá akce!”. Latrína samozřejmě nezklamala a vygenerovala (jak bývá pravidlem) vtipný článek. Super, díky! :-D

Jenže v RSS čtečce se začaly podobné články objevovat skoro pořád. Celý český blogerský svět žil pro PWP. Dokonce o něm psali i ti, kteří tam vůbec nebyli. Připomíná mi to blogera (bod číslo 4) majícího depku, když nemá o čem psát: „Tak co, alespoň budu psát o tom, o čem píšou všichni ostatní.”.

Ještě štestí, že jsme se nedostali do stádia, kdy bloger odkazuje na blogera, který píše o blogerovi, který píše o blogerském srazu, kterého se zůčastnil jeho blogerský kamarád. A výsledek? Nasraný čtenář, který má zasviněnou RSS čtečku.

btw: Jeden bloger mě srazil ze židle, když se týden po PWP chlubil s fotkama.

A co teď?

Tak jsem se vypovídal, přátelé. Předpokládám, že jsem pobouřil pár lidí, takže se dotyčným omlouvám.

... Ale prdlajs, neomlouvám! A nic odvolávat nebudu, cítím to tak, jak jsem to napsal. A pokud jste v poslední době napsali článek splňující bod číslo 2, tak jste mě nespíše i naštvali. Promiňte, ale nemám tolik času, abych četl články podobného typu. To už raději přečtu nějaký růžovoučký blog na Lide.cz. No, i když ... :-))

To říká ten pravej, ty >mazlo<!

Jo máte pravdu. Podařilo se mi splnit všechny body, které jsem zde vyjmenoval. Bohužel je to tak. Ale doufám, že se ode dneška polepším a tento článek mi bude jakýmsi předsevzetím. Důkazem je úvod bez jakékoliv hlášky, že jsem již měsíc nic neblognul.

PS: Chápu, že máte potřebu říci celému světu, že žijete. Ale neposílejte to, prosím, nic netušícím čtenářům do jejich čteček. Nepište to ve formě článku, raději to napište jako oznámení na úvodní stránku. Díky! :-)

PPS: Pokud budete konat nějakou blogerskou akci, zkuste fotky shromáždit na jedno místo a nesyslete si je každý na svůj blog. Díky! :-)

Kategorie: PC & NET & komunikace ≈ 24. 09. 2006 ≈ Počet zobrazení: 4522x

Komentáře

Napsat komentář





;) :-P :-) :D 8-) :-O :( :-X .-)

  • Povinné údaje jsou zvýrazněny tučným písmem!
  • Formátování textu:
  • Povolené typy odkazů (příklady):
    • www.mazlo.org, http://www.mazlo.org či jen http://mazlo.org
    • https://www.t-zones.cz
    • ftp.slackware.cz (není povoleno ftp://ftp....!)
    • Za odkazem dělejte vždy mezeru!
  • Enter znamená nový řádek
  • Po 45 znacích ve slově se vytvoří mezera (vyjma odkazů)
  • RSS export komentářů tohoto článku
Jur4 [1164] -- 24. 09. 2006 21:42:26
Zajímavý článek, ja osobně jsem dřív taky takové články psal. :D Ale došlo mi, že tohle čtenáře nezajímá a je lepší nepsat vůbec než psát nezajímavé a nepoužitelné články.

Jinak těš se až bude po invexu, to bude kupa stejných článků. :-)
jiri.petrek (zavinac) gmail.com | www | IM: 335773917 | Reagovat
 
 
Mazlo [1165] -- 24. 09. 2006 21:50:29
Proč myslíš, že jsem o prázninách skoro nic nenapsal? :o)

Jo musím ti pochválit článek o AJAXu ;-) Škoda jen, že mi pořád visí ve záložkách, mezi "napůl-přečtenými" ...
Webmaster | Kontakt | Reagovat
 
 
Jur4 [1176] -- 25. 09. 2006 16:26:32
Díky, ja jsem celkově překvapen jaký zájem článek o Ajaxu vzbudil. A právě i o byl celkem velký impuls k tomu, nepsat kraviny.
jiri.petrek (zavinac) gmail.com | www | IM: 335773917 | Reagovat
Adam.Gutt [1166] -- 24. 09. 2006 22:32:40
Dlouho jsem přemýšlel co ti na tohle napíšu. Dospěl jsem k závěru že nic, protože bych tě, Jiří, musel asi poslat do prdele.

Pokud vím, je zde svoboda slova /díkybohu/. Tudíž si můžu psát co chci, kam chci. Mě osobně více iritují všemožné blogíííísky a zprááávičky o koníííčkáách a o Bilííkovi z Tokio hotel..

Každému vadí něco jiného, přesto nezbývá než se smířit že s tím nic neuděláš. Zpráva že žiju se může zdát naprosto zbytečná a zbytečná možná i je, ale já jí stejně napíšu. Třeba jen abych zasral tvojí RSS čtečku


8-)
xergic [1167] -- 24. 09. 2006 22:45:35
Že to je reakce na můj poslední článek? A vůbec na mě? :( :D
 
 
Mazlo [1168] -- 24. 09. 2006 22:56:19
Ondro, ty píšeš (3x) velmi kvalitně! Opravdu jsi borec :-) Sice píšeš občasně, ale kvalitně. Což je super. Jen si nemusíš kazit články prvním odstavcem, že nestíháš. My to totiž dobře víme, my totiž také nestíháme :o)
Webmaster | Kontakt | Reagovat
Marty [1169] -- 25. 09. 2006 07:49:57
Ještě, že jsem s blogováním už seknul. Myslím, že bych jinak dopuntíku splňoval bod 3.

Někdy se ale ovšem neubráníš tomu, aby podobných článků nebylo několik. Několikrát se mi stalo, že než jsem článek dopsal, už byl v RSS čtečce od někoho jiného (PWP je něco trochu jiného).
zongler (zavinac) gmail.com | www | Reagovat
meca [1170] -- 25. 09. 2006 08:12:00
Ach ta zaměstnaná mládež :D

Ale ne, asi máš pravdu. Tvůj pohled zaměstnáneho, uspěchaného čtenáře bez citu s pouhou touhou po hodnotných, informativních perlách je však ve své podstatě stejně zajímavý, jako článek typu "žiju!" pro Adamovu maminku, která olizuje monitor s nadšením, že její synátor žije.

Chápeš, co tím chci říct ;)

Navíc, dej bůh věčnou slávu našim předkům, které právě na ochranu před články, které tě nezajímají, vymysleli RSS čtečky... ;)
 
 
Adam.Gutt [1172] -- 25. 09. 2006 09:41:17
Byl to dobrý sek, ale trochu přes hranici. Jak víš, že moje maminka je jediný pravidelný čtenář mého blogu? :-P Naboural ses mi do administrace nebo co?
 
 
Mazlo [1179] -- 25. 09. 2006 17:19:09
Tady nejde o počet čtenářů čtoucí tvůj blog, ale o počet čtenářů, kterým byl tvůj článek Žiju! nějak užitečný.
Webmaster | Kontakt | Reagovat
 
meca [1182] -- 25. 09. 2006 19:01:55
> Jak víš, že moje maminka je jediný
> pravidelný čtenář mého blogu?

Protože to mam také tak ;)
error414 [1171] -- 25. 09. 2006 09:18:51
Ono to ma i druhou stranu mince. Pokud odebiras jen moji RSS a nejde nekam do ctecek tak si mohu psat na blogu o cem chci. Nikdo me nemuze rikat co a kdy mam psat. Je pravada ze treba takhle zaplacam treba RSSad.

BTW: Taky nemam rad takove clanky ale bohuzel takove pisu. :D
error414 (zavinac) error414 | www | Reagovat
 
 
peCan [1173] -- 25. 09. 2006 12:14:15
Jejda, naštěstí jsem poslední dobou nic do blogu nepsal, ve svém krátkém blogerském životě jsem se ale už dopoustil asi všech výše zmíněných chyb :D.
pecan.gr (zavinac) seznam.cz | www | Reagovat
jakub [1174] -- 25. 09. 2006 12:53:39
A přitom zrovna Adam by měl psát jako když tiskne... To by mě taky štvalo ;-).
JPAS. [1177] -- 25. 09. 2006 16:28:42
No co si budeme říkat, někdo to napsat musel. Jsem rád, že ses toho ujal.

Díky.

(Asi nemáš o čem psát, že píšeš o tom co Ti vadí, viď? Koho to ale zajímá! To je bod č. 6, osobní výlevy nikoho nazajímají :D )
strzibny (zavinac) strzibny.name | www | IM: jpascs@skype.com | Reagovat
 
 
Mazlo [1180] -- 25. 09. 2006 17:21:04
Naopak :-) Po velkých blogovacích prázdninách mám mnoho námětu na psaní. A navíc, hrubou kostru tohoto článku jsem měl již dříve, ale jak říkám, Adam přihodil poslední brigetu ... :o)
Webmaster | Kontakt | Reagovat
klokyn [1178] -- 25. 09. 2006 16:32:22
Mne našťastie také články nevadia, pokiaľ viem, že blogér čo ich napsal je slušný človek a píše slušné články. Keď sa mi článok nepáči, tak si ho neprečítam, namiesto toho aby som bol potom nasratý ako ty ;-D
kincel (zavinac) zmail.sk | www | Reagovat
 
 
Mazlo [1181] -- 25. 09. 2006 17:22:25
Kdyby takovéto články psalo 50% blogerů každý den, tak by bylo RSSAd velmi živé! :-)
Webmaster | Kontakt | Reagovat
zimmi [1183] -- 25. 09. 2006 19:45:35
No... tak teď nevím. Ono patero jsem samozřejmě porušil, ale stejně... červenám se i teď :o).

Jen počkej, my ti to připomenem, až jednou taky "ulítneš" :-P.
zimmicz (zavinac) gmail.com | www | Reagovat
 
 
Mazlo [1191] -- 25. 09. 2006 21:48:17
Samozřejmě, mě to také ulítávalo. Ale doufám, že se změním. Snad. Možná. Doufám ... :-D
Webmaster | Kontakt | Reagovat
SkyLuke [1192] -- 25. 09. 2006 21:49:07
Myslím, že je každého věc o čem a jakým způsobem bloger píše. Tobě se například nelíbí když někdo cpe články o ničem jako spot v blogu. Tak je prostě nečti a hotovo :D
Stříbný [1236] -- 04. 10. 2006 22:02:41
Proto čtu jen odborné, nebo více-méně odborné blogy. Protože většinou nepíšou o tom jak se jejich blogeři měli dneska na zachodě :-)

Samosebou souhlas s celým článkem!
Onecar [1291] -- 12. 11. 2006 09:36:46
Sice staršího data, ale to mě neodradí :-).

Dnes je naše blogerská scéna o dost lepší než v době, kdy jsem blogovat začal. To byly skutečně články jen a pouze o životě blogerů, najít nějaký odbroný článek byl problém. Musím ale zdůraznit, že toto jsou mé dojmy z ledna tohoto roku, tedy více než 10 měsíců zpět.

Dneska je situace o dost lepší, píší se i (a snad i především) odborné články. Trošku mi ale vadí blogeři, kteří píší o IE7. Nevím, kdo s tím začal, ale viděl jsem to snad všude, nakonec i u mně (ale já se na to podíval z pohledu instalace na ilegálním XP, hehe).

Když každý píše o tom samém, je to špatné. Pět nových článků v RSS a všechny o dojmech z IE7, no fuj.
onecar (zavinac) volny.cz | www | Reagovat

Navigace

Kategorie

RSSad.cz: Chyba číslo 407 - Nejde načíst cacheRSSad.cz: Chyba číslo 407 - Nejde načíst cache

© 2005 - 2006 Jiří Zamazal alias Mazlo | Web pohání MRSS 1.0 | XHTML 1.0 Strict | Valid CSS | RSS: články / komentáře |